úterý 15. ledna 2013

Chilli con carne

Nuže, po dlouhé době přidávám recept a to na mexickou klasiku. Nemějte mi za zlé tu prodlevu, můj vařící um (ha-ha-ha) se musel stáhnout do ústraní kvůli brzkému uzavírání známek a vražedné chřipce.  Takže studujte, dětičky, tetička bude zatím spokojeně ležet v postýlce a chrchlat....

Budete potřebovat:
1 větší /2 menší cibule
2 stroužky čeneku
500 g hovězího masa
kostka hovězího bujonu \ 300 ml hovězího vývaru
 400 g konzerva loupaných rajčat
1 čerstvá červená paprika
400 g konzerva červených fazolí
2 lžičky rajčatového protlaku
lžička sušené sladké papriky
lžička drceného kmínu
půl lžičky majoránky
sůl, pepř, chilli
2 čtverečky hořké čokolády


Na olivovém oleji si necháme zesklovatět nadrobno nakrájenou cibulku. Přihodíme česnek, papriku, sušenou papriku a kmín. Necháme smažíme asi 5 minut, přidáme hovězí maso, a osmahnout tak, aby se ze syrového blebance staly krásně opečené hrudky.
Přilijeme vývar, přidáme rajčata, majoránku, sůl a pepř, čokoládu. Důkladně zamíchejte a přidejte protlak, zamíchejte a nechte probublat. Přidejte slité červené fazole, znovu nechte přejít varem a nechte asi 10 minut odpočívat a chutě propoji.Podávejte nejlépe v hlubokých talířích (nedrží to oc dobře pohromadě) nebo zabalené v tortilách se zeleninou :)

Já osobně jsem byla tak neskonale šikovná, že jsem místo červených fazolí otevřela bílé v rajčatovém protlaku. Takže jsem si zahrála na Babicu, dala tam tyhle a protlak už nepřidávala.

Žádné komentáře:

Okomentovat