neděle 2. června 2013

Cvičení s vlastní vahou

Posilování je jako droga - když začnete, už nechcete přestat a hlavně - chcete pořád víc. Já cvičím strašně ráda. A vždycky si najdu nějakou partii (bože, to je strašný slovo), kterou se rozhodnu zdokonalit. Protože jsem toho názoru, že pokud ze sebou nejsem spokojená, a chci bejt se sebou spokojená, měla bych pro to něco udělat. Dokud nemám málo času, sto kilo nadváhu a umělý zuby.
Takhle jsem se zaměřila na nohy (nevim jak vy, ale já leg day miluju). Začala jsem dřepovat, dělat mrtvej tah, oblíbila si zakopávač (né roznožovače) a jezdit na kole.

Pak jsem začala posilovat ruce - a začala jsem opruzovat u kladek a zvedat činky. V posilovně se každou návštěvu snažim zkoušet něco jinýho - francouzský tlaky, upažování s kladkou, Arnoldovy tlaky...  co se vah týče - jsem lemra. Doma a většinou I v posilovně cvičim s 4 kg, max se šesti. A nebudu se vymlouvat - prostě to neuzvednu. Na druhou stranu si říkám, že je lepší, když cvičim pořádně s menšíma vahama, než se tam kroutit, funět nedejbože si s něčim hnout. Dávám tomu čas.

Jenže pak jsem si uvědomila, že je sice strašně fajn, že v posilce navyšuju kila, ale že vlastně pořádně neumim ani blbej klik. A tak jsem jedno odpoledne zahodila činky (OK, nechala je v koutě, na to si naší podlahy moc vážim) a udělala si trénink jen na ruce.

                                                 8 odtahů (pomalý spouštění se z hrazdy)
                                                 10 x  kliků (=pořádnejch)
                                                 12 x  triceps dips
                                                 12 x dive bombers
                                                 12 x shoulder presses
                                                 20 x elbow pushup  (1 cvik na videu)

                                                                              =    4 série


Přiznávám, že to neni nic moc. Když žongluju s činkama, většinou mám tak devět cviků po třech sériích, mezi kterejma si zaklikuju, udělám pár odtahů nebo dive bombers. Ale jsem v tom zelenáč, a podle mě je lepší, když udělám míň opakování s perfektiní formou, než tam milionkrát máchat rukama. A vite co? Ty ruce další den bolely stokrát víc, než po činkách.
Už nějakou dobu se o pořádný kliky snažim, stejně jako o držení v planku a pistol squats (OK, ty trochu flákám). Moje aktuální skóre je 25 minut a 15 čistejch kliků za sebou. A teď už si troufám zařazovat je do workoutů. A činky chvíli nechám ležet v koutě. I když.. :D

2 komentáře:

  1. Je pravda, že mnoho svaloušů v posilovně nedokáže cviky s vlastní váhou, protože jsou mnohonásobně těžší. Kolik 90kg chlapíků např. dokáže udělat shyby se svou 90kg zátěží, když tahá své vlastní tělo? Řekla bych, že opravdu nízké procento. :))
    Já se snažím cvičit hlavně s vlastní váhou, i když mi poslední dobou činky dost přirostly k srdci.
    Jinak máš pravdu. Je lepší zdvihat menší váhy s tím, že bude cvik dobře prováděn, než si tam naložit kdo ví kolik kilo (jak to valná většina chlapů dělá), a přitom dělat cvik úplně špatně. To by sis taky mohla pěkně ublížit. Takže za mě je super, že k tomu tak přistupuješ. :))
    A neboj se, tvá síla se bude postupně navyšovat, takže brzy 4kg činky zahodíš a sáhneš po těžších. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak máš svalouše a svalouše, některý pořád vypadaj jak větvičky, i když zvedaj 40 kg (a taky se u toho někdy podobně lámou :D). Já mám činky taky dost ráda, ale poslední dobou bylo posilování s nima tak trochu na jedno brdo, tak jsem se to rozhodla trochu osvěžit. A 4 kg mi taky nějak přestávaj stačit. Tak uvidíme :D

      Vymazat