úterý 4. prosince 2012

Apple pie

Obecně jsem toho názoru, že pokud si chce člověk vychutnat jablkový koláč, měl by dostat hlavně jablka a ne mouku, máslo a vodu. Tenhle koláč je perfektní v tom, že náplň naprosto převažuje a s tím vším kořením je prostě..perfektní. Normální mouku jsem smíchala s celozrnnou špaldovou, cukr jsem dala třtinový a i tak jsem ho dost ubrala, ovesné vločky jsem smíchala se pohankovými. Pokud se už teď křižujete, buďte si jisti, že na celkové chuti to opravdu neubralo.

na jednu dortovou formu nebo dvě nižší budete potřebovat

Těsto:
190g hladké mouky
polévková lžíce hnědého cukru
asi 125 g nasekaného másla
špetka soli

Náplň
1,3 kg jablek
 asi 80 g třtinového cukru
100 g rozinek
lžička skořice, nového koření, muškátového oříšku a tlučeného hřebíčku

Drobenka
80 g másla
40 g třtinového cukru
100 g ovesných\ pohankových\ jakýchkoli vloček

V robotu jsem smíchala ingredience na těsto a přidala 2 lžíce studené vody. Pak jsem ještě přidala, protože celozrnná je větší pijan než klasická. Uhňácala jsem pevnou kouli a dala na hodinu do chládku.

Jablka jsem oloupala a nakrájela na drobné kostičky (můžete je krájet jako cibuli a pak hezky znovu pokrájet najednou). Přidala jsem rozinky, cukr a koření a promíchala.
Máslo, cukr a vločky jsem smíchala a rozdrobila.
Jakmile bylo těsto odpočaté, rozdělila jsem ho na dvě poloviny ( měla jsem dvě pidiformy), vyválela tenký plát a vystlala jsem s ním dno zapékacích forem. Na něj jsem rozprostřela jablkovou náplň a posypala drobenkou. Výsledek jsem šoupla do trouby a pak už se jen modlila.



Žádné komentáře:

Okomentovat