neděle 2. prosince 2012

Dýňové risotto

Jak už jsem se zmiňovala, na risotto je nejlepší rýže arboiro, protože vytvoří (páni šéfkuchař prominou) tu správnou blebancovitou konzistenci.  Makrobiotika praví, že dlouhozrnná rýže se hodí na léto, jelikož v sobě neudrží tolik tepla, zatímco kulatozrrná je výživnější a udrží tepla více, takže se hodí na mrazivější časy. Nejlepší je samozřejmě Natural, vzhledem ke své celozrnnosti a vysokým obsahem vlákniny, vitaminů a mineráů. Já pravím, že je zcela na Vás, jakou rýži použijete. I když většina Italů by mě asi hnala..

na 1 porci risotta potřebujete
35 gramů rýže
150 gramů dýně (Dýňofilové dávají, kolik se do nich vejde)
středně velkou cibuli
olivový olej
asi 80 g kuřecích prsou na nudličky nebo tofu natural na kostičky
asi 300 ml kuřecího vývaru
sůl, pepř dle chuti

Dýni jsem nakrájela na kostičky a dala péct do trouby. Na troše oleje jsem si orestovala tofu s trochou kurkumy, ale lze nahradit kuřecím masem. Ty jsem vyndala, dala stranou, přihodila  nakrájenou cibuli a rýži, znovu orestovala. Poté jsem i s prsíčky  a  opečenou dýní zalila vývarem.  Jakmile se vývar vyvaří, je vhodná chvíle na podávání a konzumaci. Dobrou chuť!


Poznámka
 To, co vidíte na fotce jsou skutečně rozinky.  Ty jsem přihodila až posléze, daly by se ale podusit i se zbytkem skupiny. Poslední dobou přicházím na chuť kombinaci masa a sušeného ovoce. Nevěřili byste, jak dobře to chutná...

Žádné komentáře:

Okomentovat