neděle 2. prosince 2012

Dýňové hody

Až skončí období dýní,asi seschnu a pojdu žalem. Nebo si budu dělat čárky do dalšího podzimu. Momentálně jsem od babičky obdržela krásnou, obrovskou cuketu, že si s ní můžu dělat co chci. Proč sem pletu cuketu? Protože hádejte, co se z ní vyklubalo, když jsem jí rozkrojila...
A protože většina mé drahé rodiny dýně nemusí(bratr vydává poněkud nelíbivé zvuky, za což bych mu občas dala pěstí), mé srdce plesá.  Vítejte ve světě Dýňofilů :)

                               
Zastavte vraždění dýní!

Rychlokurs

Zatím jsem objevila jen dva druhy zpracování dýně. A to buď nakrájet na libovolné kousky, pomatlat ve trošce oleje, rozprostřít na plech a opéct v troubě nebo osmahnout spolu s cibulkou na olivovém oleji a podusit s vroucí vodou, či kuřecím vývarem. Takto podušená je skvělá do špaget nebo jiných těstoviny, případně jí můžete rozmixovat ponorným mixérem (v tom případě bych ale vynechala kuřecí vývar nebo vyměnila za zeleninový) a podávat jako polévku nebo pyré. Taky jí můžete podusit s předem orestovanou bílkovinou (kuřeci nudličky, tofu, skvělé na kurkumě) nebo s rýží, nejlépe arboiro (vytvoří ten krásný kašičko-efekt) jako risotto.  Měla jsem taky tu čest ochutnat dýňový koláč a musím říct, že byl perfektní. Želbohu mi byl sežrán a já osobně nejsem příznivce vraždění dýní a nechci jí kazit cukrem. Nehledě na to, že si s Paní troubou  mnoha ohledech nedokážeme vyjít vstříct.  I když,jednou.. kdo ví..
Nejúžasnější koláč na světě. S dýní, pochopitelně..

Žádné komentáře:

Okomentovat