pátek 28. prosince 2012

Ovocný koláč bez těsta

Tenhle cosijakokoláč se mi v hlavě poskládal sám od sebe. Chtěla jsem udělat něco jako crumble. Chtěla jsem tam sušené švestky, jablka, pomerančovou šťávu a kůru, oříšky, drobenku z ovesných vloček.  A mě napadlo přikrýt to sněhem. Není v tom žádný cukr navíc (tak jo, do drobenky jsem přidala půl lžičky medu..). Původně měl sloužit jako něco lehčího ke kouskům cukroví. Ale upřímně.. nevešly se do mě :D. Je to zdravé, je to lehké, je to dobré. A rozplývá se to na jazyku..

na 1 porci
1 menší jablko
 1 střední pomeranč
půlka hrušky (možno vynechat)
hrst oříšků
1 bílek
hrst sušených švestek
oříšek másla
lžičenka medu
špetka soli


Jablko vyjádříme a spolu s hruškou nakrájíme na kolečka a opečeme na másle. Mezitím podélně rozkrojíme sušené švestky a ty vysteleme s nimi dno zapékací misky. Jakmile je ovoce opečené, poklademe je na švestky a zasypeme nahrubo nasekanými oříšky a drobenkou z ovesných vloček, lžičky másla a medu. Zalijeme šťávou z pomeranče, můžeme přistrouhnout i kůru. Klademe ve více vrstvách.  Z jednoho bílku a špetky soli  ušleháme sníh a pokryjeme jím zapékací misku.  Dáme do vyhřáté trouby. Podáváme s horkým čajem a skleničkou mléka :)

3 komentáře:

  1. Krásné! :) Já bych asi spíš vynechala ten pomeranč :D

    OdpovědětVymazat
  2. No, ten je tam spíš pro vůni a šťavnatost..a taky proto ,že mě to zrovna napadlo :D.

    OdpovědětVymazat