sobota 29. prosince 2012

Qinoa s dýní a granátovým jablkem

Dneska jsem trochu zapochybovala o svém kuchařském umu.Víte, rozhodla jsem se, že stvořím proteinové palačinky. Neptejte se mě, co jsem udělala špatně. Možná jsem tam měla vážně dát mandlové mléko místo kravského. Možná jsem ho tam neměla dávat tolik. Každopádně, po přistání cosijakotěsta na pánev se z lívance začal stávat blebanec, a já věděla, že se mi něco zatraceně nepovedlo. Chvíli jsem myslela, že si tu proteinovou směsku nechám a vypiju po cvičení (koneckonců se mi to konečně povedlo vyšlehat). Když jsem si ale uvědomila, že tam někde plave i přibližně lžíce oleje, směska si vysloužila výlet do odpadní mísy..

Takže jsem si, pochopitelně chtěla napravit reputaci. Koneckonců, co se receptů týče, mám teď z čeho vybírat. Takže jsem využila bratříčkovi nepřítomnosti a udělala jsem si něco, co on by v životě nepozřel (debil)- jídlo s dýní!

pro 4 porce
1 malá máslová dýně
2 PL olivového oleje
sůl a čerstvě mletý pepř
1 velká cibule, nadrobno
kousek nadrobno nasekaného zázvoru
1 stoužek nadrobno nasekaného česneku
koření dle chuti
200 g quinoi
5 nadrobnou nasekaných sušených švestek
zeleninový vývar (asi 600 ml)
jadérka z jednoho granátového jablka

Dýni oloupejte, nakrájejte na kostičky, pokapejte olivovým olejem a šoupněte do rozehřáté trouby. Mezitím rozpalte pánev a na lžíci olivového oleje asi 10 min. opékejte nadrobno nasekanou cibuli a zázvor. Na poslední 2 minuty vsypte česnek. Potom vsypte koření, quinou a ještě pár minut opékejte. Přidejte sušené švestky, zalijte zeleninovým vývarem a asi 25 minut duste. Až všechno změkne, přidejte do směsi upečenou dýni a jadérka granátového jablka. Podávejte horké, ozdobené lístky máty.


K tomu koření- v Apetitu, odkud jsem brala recept, doporučovali kořenící směs ras el hanout nebo jiné středovýchodní směsi koření. Možná jsem jen příšerně nekulturní, ale tahle směska se mi ještě nikdy do ruky nedostala . Takže jsem zaimprovizovala a přidala pár rozdrcených semen fenyklu, kardamonu a saturejky. Ale určitě si vystačíte i se solí a pepřem.
Taky jsem se docela bála granátového jablka. Když jsem ho jedla poprvé, zahryzla jsem se do něj a pak to vyplivla se slovy, že mě z toho brní zuby a chutná to strašně divně. Ale protentokrát jsem se do něj zamilovala...

4 komentáře:

  1. Asi bych tam potřebovala nějaké maso... :D Ale s proteinovýma lívancema sem také válčila :DDDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. máš pravdu, to jediné mi na tom taky vadilo.. ale dala jsem si něco ,bílkovinného´ těsně před jídlem :D
      a mám-li být upřímná, lívance a palačinky jsou jedna z mála věcí, který prostě nezvládnu.. :D

      Vymazat
    2. Něco bílkovinného :DDDD ochutnávala si těsto co? :D
      Já spíš neodhadla množství mléka a pak se mi to nějak nedařilo rozmíchat a celé to bylo jakési čudné :DD Naštěstí se povedly! :)

      Vymazat
    3. no, těsto jsem ochutnávala, ale to bylo o pár hodin dřív :D
      Já jsem mléka přilila až moc, takže z toho vznikla jakási tekutina, která se spokojeně rozlila po celé pánvi, pak začala bublat a nakonec utíkat pryč..:D. A jaké mléko jsi použila?

      Vymazat