čtvrtek 20. prosince 2012

Předvánoční histerie

Na této nepříliš vzhledné fotce můžete vidět mé geniální, umělecké dílo.  Nevidím důvod, proč si Vánoce neudělat zdravější (a odpustit si tak povánoční fňukání z nabraných kil). Do perníčků jsem dala celozrnnou mouku, sušený sojový nápoj, med, pomleté ořechy, pomerančovou kůru a vlastní verzi perníkového koření- skořici, hřebíček, nové koření, mletý zázvor, fenykl, snad i anýz (na což sem pořád ještě pyšná). Do lineckého přišla stejná mouka, nápoj a sladidlo, jen jsem pro chuť přidala muškátový oříšek. Přiznávám že to nevypadá moc vzhledně, ale chutná to a voní božsky.

 Na bratříčkův dárek jsem poprvé jenom přispěla. Ale jsem zastánce starých tradic a duší stále dítě, takže jsem chtěla, aby našel něco pod stromečkem. A jedlé dárky jsou stejně občas nejlepší :)

Jsem člověk líný a nemám ráda, když něco dlouho trvá. V tomhle jídle se snoubí genialita a jednoduchost. Pokrájejte jablko, přelijte vroucí vodou, přiklopte a strčte na dvě minutky do mikovlnky. Vmíchejte skořici a ve vrstách klaďte s řeckým jogurtem a nasekaným ořechy (i když to už jde spíš o vzhled). Podobně jsem vychutit i hruška (tam jsem dala nové koření). Tuhle sváču jsem si dělala i do školy, jogurt jsem si nesla pochopitelně zvlášť. Po pár minutách v mikrovlnce se vůně jablka a skořice linula po celé škole..Ňam.
Hovadinky, které jsem dělala do školní tomboly. Prostě se mi nechtělo před Vánocemi utrácet za lidi, které ani neznám a znát nebudu..


No, Vánoce jsou svátky klidu. Což je asi proto, že jim předchází období příšernýho stresu. Jsem ráda, že jsem to přežila. Teď už jen nakoupit tašičky, odchodit poslední den školy a těšit se. Protože nevím jak Vy, ale já se můžu na dárky těšit už pozítří. Muhahahaha.



2 komentáře:

  1. Náhodou to cukroví vypadá moc pěkně! :) Takže si místo slazení cukrem použila ten sušený nápoj? Jestli sem to dobře pochopila? :O Nápad s tím jablíčkem se mi líbí! Ale stejně rychle to můžeš udělat i normálně v hrnci. Pokud to samozřejmě děláš doma ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za pochvalu, byl to můj první počin (když nepočítám cpaní těsta do formiček a obalování v cukru v domách mého dětství :D)
    Jinak, pochopila´s to velmi dobře. Vůbec nechápu, jak jsem ze ,sojový´mohla udělat ,pšeničný´:D. Co se jablka týče, hrnec je sice taky fajn, ale taky nádobí navíc. A pak by to postrádalo tu jednoduchou genialitu..:D

    OdpovědětVymazat