sobota 23. února 2013

Trpělivost máslo přináší

Když jsem se jednou snažila dělat nutelu, dopadlo to katastrofálně. Mixér jsem zahřála tak, že jsem na něj nemohla položit ani ruku a přestal se mnou mluvit. A pomazánku jsem (inteligentně) nechala být, takže se spokojeně zkazila. Nevím, jestli jí to udělalo radost, ale mě rozhodně ne. Takže jsem se na dlouhou dobu přestala snažit skamarádit mixér a oříšky. Poslední dobou se ale všude objevuje, straší mě ve všech receptech, který bych ráda vyzkoušela.
A protože mi tak trochu chybí oříšky, rozhodla jsem se využít jejich vzdálený příbuzný - Slunečnicová semínka

Postup je jednoduchý - libovolný počet libovolné množství semínek nasypte do robotu a pomalu mixujte. Mezitím můžete přidávat co je libo - kakao, různé sirupy, koření, sůl....  Přidávají se taky různé oleje , aby se to hezky rozpatlalo. Já jsem přidala trochu pasty tahini. Nejúčinější ale bylo, když jsme po určité době přidala pár lžic vody. Jinak jsem nechala máslo máslem a tím pádem i širší možnost využití. Zasloužím si bobříka Trpělivosti a Ohleduplnosti vůči mixéru. Tak.

A když už jsem se dostala k pastě Tahini- konečně jsem se dostala k výrobě chalvy. Tahle potvůrka se dá koupit ve zdrvaých výživách, ale pokud máte Tahini, můžete si jí udělat sami. Já jsem pastu nalila do menší nádobky a přimíchala karob, trochu mandlového aroma, datlový sirup a vanilkový protein.
Můžete přidat i sušené ovoce. Nebo ořechy. Ale mě se nechtělo přidávat tuky k tukům..
Svůj výtvor pak šoupněte do chládku. A pak..dobrou chuť :)
Nutno ovšem podotknout, že je to celkem energeticky vydatná záležitost, takže všechno s mírou. A vychutnávat :))

2 komentáře:

  1. Tak to mě nenapadlo udělat z tahini domácí chalvu. Děkuji za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co :). Bez tebe by zase nevzniklo slunečnicové máslo, takže i já děkuju :).

      Vymazat