neděle 14. dubna 2013

Recept podle Francouzek- Bezstarostné kuře

V minulém článku se objevila žádost na vzorový recept z knížky Fracouzky netloustnou. Tuhle knížku jsem četla už dřív a pár receptů z ní jsem vyzkoušela, takže splním vaše přání.
Je trochu paradox, že ačkoli miluju složitý recepty plný neobvyklých chutí, moje nejoblíbenější jídlo je obyčejný pečený kuře od mamky (většinou jen posypaný grilovacím kořením..ale zkoušeli jste už Římský kmín? Ach!). V téhle knížce jsem objevila recept na nejúžasnější kuře, jaký jsem kdy jedla..

pro 4 porce:
1, 5- 2 kg rozporcovaného kuřete (krom křídel)
1 lžíce olivového oleje
1 lžíce másla
1 velká cibule, nakrájená na kostičky
asi 100 ml kuřecího vývaru
1 lžička mletého kari koření
1 lžička mletého kardamonu
polovina lžičky muškátového oříšku
špetka mleté papriky
1 šálek krájených rajčat z konzervy (zapomněla jsem, nedávala jsem, přežila jsem :D)
sůl, čerstvě mletý pepř

Na větší pánvi si rozehřejeme olej a máslo, a kusy kuřete na něm osmahneme dozlatova z obou stran. Poté vyjmeme a dáme stranou. Na pánvi pak osmahneme cibulku (hezky aspoň 4, 5 minut), přidáme vývar a za stálého míchání a odškrabování odvaříme ze dna připečenou šťávu. Přidáme koření, rajčata, kuře, které osolíme a popepříme. Přiklopíme poklicí a dusíme asi hodinu.

Omlouvám se za nepříliš reprezentativní fotky :D

Říkáte si, že vařený, dušený kuře musí bejt blebanec? Omyl vážení, kdo neochutná, neuvěří :)


3 komentáře: