středa 6. března 2013

Paleo nepaleo

Paleo styl se blogovým světem šíří jako světová krize. Receptů je mnoho, výsledky slibné, tak proč to nezkusit.
Uznávám, tohle asi v paleolitu k dostání nebylo, ale já to sem musela dát.
Moje první velká zkouška sojového mléka. Ooh lalá :)



 Ingredience na výrobu burákové paštiky ( myslete si chcete, ale jako máslo to prostě nevypadá :D)
a zásoba kešu oříšků z Makra. Vedle je pro srovnání 100 g balíček buráků :D
Nejbožštější salát ze všech božských salátů !( červené zelí, mrkev, menší jablko, případně celer, citronová šťáva a olivový \dýňový olej)
 Pečené kuře se šťouchanou zeleninou - mrkev, celer,

Nehraju si na cool paleo vyznavače\požírače, chtěla jsem tento styl hlavně vyzkoušet. A moje zjištění? Prvně jsem byla zděšena. Co budu jíst ke svačině? To už si nebudu moct vzít ani knackebrot? A co postihy z přemíry bílkovin ( potíže s ledvinami, odvádění vápníku z těla)? Nakonec se mi to ale nějak tak zaběhlo. Koneckonců, prožívala jsem právě jeden ze svých ,tlustých dnů´(taky máte něco podobnýho?).  Ráno jsem si sacharidy neodpustila, ovesné kaše prostě potřebuju :D. Ke sváče sacharidy nepotřebuju, když nemám čas, vykouzlím si mikrovlnkový koláček. A oběd? Bez sacharidů si vystačím. Včera jsem měla cizrnu na paprice od Lucky, a musím říct, že jsem si vystačila. Dneska jsem obědvala maso s fazolkami a další zeleninou na slanině, a po příloze jsem nevzdechla.  Pravdou je, že mi po dlouhé době nebylo po jídle těžko. A zatímco kolem čtvrté všichni usínali, já jsem byla poměrně čilá. Což nebývám, abyste rozuměli (asi jsem jedinej jogín - neurotik na světě). Nevím, jak dlouho mi moje nadšení vydrží. Pořád to částečně vnímám jako určité omezení. Nicméně, zatím jsem velice spokojená :).
Co vy a paleo?

5 komentářů:

  1. Mě by paleo nevyhovovalo a vůbec mě neláká, ale některé recepty jsou zajímavé a proč je nezkusit.
    Jinak tohle sojové mlíčko si kupuju taky, ale většinou sahnu po ochuceném, nebo kupuji rýžové, to je přirozeně sladké.
    A líbí se mi ten barevný salát!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě paleo zatím celkem vyhovuje. Pojala jsem to jako ,maso a spooustu zeleniny´a to já můžu :D
      A ochucené nebo rýžové mám taky moc ráda, jen jsem tomuhle chtěla dát ještě šanci.

      Vymazat
  2. Super, že jsi se taky začala zajímat o paleo ;) Ale trošku s něčím nesouhlasím. Píšeš přemíra bílkovin? Paleo ale není o tom, že zvýšíš bílkoviny, ale tuky, už jsem o tom i několikrát psala (mýty o paleo stravě) Sacharidy se taky neomezují, ale konzumuješ je hlavně ze zeleniny a ovoce, občas mléčných výrobků (primal) nebo oříšků. Cizrna je luštěnina, takže do paleo stravy taky nepatří, stejně jako arašídy :D (ikdyž já jsem na arašídách taky závislák) A soja taky do paleo stravy nepatří ;) Nechci být nějaká urejpaná, jen jsem ti to chtěla napsat :)) Tak držím palce ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O zásadách paleo stravy vím, cizrnu a sojové mléko jsem chtěla vyzkoušet ještě před tím.A co se tuků týče, navyšuju je postupně, aby si na ně zvyklo mé anorektické já :D. Nechci si hrát na cool paleo požírače, zatím jsem pouhý zelenáč :D.

      Vymazat