sobota 30. března 2013

Moje paleo-nepaleo

O paleo stylu bylo mnoho napsáno, mnoho sežráno a mnoho slíbeno. Když jsem s tim začínala já, hlásek v hlavě mi říkal , Ty sacharidy ti budou scházet. Už si nebudeš moct dát ani ten skvělej domácí chleba. Ani ovesnou kaši. . Jak chceš žít bez příloh?.. ´Víte, už chápu, proč se většině sacharidů říká ,přílohy´. Protože, upřímně, vážně k bramboračce potřebujete chleba? Vážně ke guláši potřebujete knedlíky? Když jsem si poprvý brala do školy oběd bez přílohy, říkala jsem si, Bude mi to stačit?!´ Stačilo. Měla jsem skvělej indickej Dhál, marinovaný kuřecí nudličky s fenyklem nebo indický karí..  a k tomu horu skvělý zeleniny, a stačilo mi to, bez problému. Navíc mi po dlouhý době nebylo po obědě na cizím místě těžko.

Dalším problémem byly snídaně. Protože ovesný kaše jsem jeden čas milovala (a taky potřebovala, vezmu-li v potaz depresivní zimní rána).  Dneska si udělám expres mikrovlnkový dortík (banán, čokoláda, arašídový máslo. Hmmm..) nebo stlouknu pár semínek\mandlí\čekoholi a něco upeču z toho. A po ovesný kaši ani nevzdechnu.
 Ale proč tomu říkám paleo-nepaleo? Protože to nedodržuju tak úplně. Už jen tim arašídovym máslem :D. Občas dám nějakou sacharidovou snídani - třeba, když mamka občas něco upeče, tak kolem toho nebud chodit s krucifixem :D. Občas jim sacharidově celej den- třeba ,když jsem u taťky a nemám čas vysvětlovat, že přílohy prostě nejim (připadám si tam jako blbec..). Stejně tak, když jsem někde na návštěvě, tak jim brambory neomlátim o hlavu. A pravdou je, že mám ráda luštěniny. Je to jedna z nejpřirozenějších a nejzdravějších bílkovin, hojně se používaj v Indický kuchyni..a to já miluju. Navíc né vždycky mám chuť na maso.
Jak jsem už jsem říkala - nehraju si na cool paleo žrouta, občas vyběhnu. Ale našla jsem způsob stravování, kterej mi vyhovuje, kterej mi něco dává a kterej mě baví. A z pár kousků bábovky se prostě nepodělám.

2 komentáře:

  1. Mám to poslední dva týdny dost podobně. 100% paleo dní se mi povedlo tak dohromady 5. A vyhovuje mi to. S tou snídaní jsem si vymyslela strašnou dobrotu. Večer si nechám namočené ořechy ve vodě, ráno k tomu vydlabu avokádo, přisypu karob, nebo kakao, osladím medem a rozmixuju, na to nakrájím banán a poliju tahini. Když se mi chce, na sporáku to ještě na chvíli zahřívám a přidám máslíčko. No takhle je výborná kaše na světě a je super plná tuků :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jú, tak to zní fakt super :)Mám doma jedno schovaný avokádo a já nevim co s nim. Jinak ořechy namáčim taky- přes noc naklíčej a maj zas trochu víc enzymů a minerálů :)

      Vymazat